Dag 9. Min tro

Jag vet inte riktigt om jag kan säga om jag har en tro. Jag är född kristen men jag är ingen troende.
Jag tror att det säkert finns någonting där uppe som vakar över oss, och tror säkert att det fanns en som hette Jesus en gång i tiden, men tror inte ett dugg på att han uppstod och allt skit som det står om honom. Jag vill tro att när man dör så händer det något bra, eller att dem som dör vakar över oss. Men det jag tror på är i alla fall på spöken eller rättare sagt att när man dör så stannar människans själ kvar. Jag har många gånger känt att det har spökat hemma eller hos andra. Att man har känt sig uttittad. Vissa kan nog vara icke goda och vill en något ont men sen finns det även någon som bara vill vara där och vaka över en.

Så jag har en viss tro, men ingen tro på gud eller Jesus !



Se till att skriva något innan ni lämnar min blogg :) <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0