Dag 1. Presentera mig själv!

Jag heter Linda Eriksson, jag är 18år gammal och fyller år den 6 febuari. Jag föddes i Uppsala år 1992. Jag bor i den tråkiga staden Enköping, Sveriges såkallade närmaste stad. Jag pluggar i Uppsala på Grafisk utbildnings center, jag läser fotografisk bild sista året. Så om 141 dagar så tar jag Studenten. Wiie..

Jag och min mamma har för någon månad sen flyttat till en lägenhet själva, vi ville hitta en lägenhet i Uppsala men det gick snabbast här i Enköping. Så någongång så hoppas jag att jag flyttar till Uppsala, för bort ifrån Enköping ska jag.
Jag har även en underbar bror, Daniel som bor i Västerås med sin nya familj. Han har även en liten söt dotter på 1 år och två månader, som betyder allt för mig. Är även gudmor till henne. Sen har han en bonus dotter lilla Nova, som också betyder mycket för mig sen även hans tjej Marielle.
Jag bor inte med min pappa, har aldrig gjort det förutom någon helg när jag var liten. Vi har bra kontakt nu, men bättre kan det alltid bli. Vi träffas ibland men pratas ofta 1 gång i veckan..
Min familj är det bästa för mig, dem ställer alltid upp när jag behöver och finns alltid. Ni är bäst, LOVE !

I grundskolan gick jag på korssängskolan i Enköping, som jag egentligen inte tycker om. En riktig dålig skola, som inte lärde ut bra saker och inte hjälpte mig tillräckligt mycket. Sen började jag på GUC i Uppsala, och det är det bästa jag någonsin kunnat gjort. Hamnade i en sån otrolig klass, som jag älskade. Fick såna underbara vänner, men sen i 2an skulle vi splitras. Alla valde olika linjer, och ingen av mina vänner jag umgicks med valde samma linje. Väldigt tråkigt, och var väldigt nervös att behöva lära känna en helt ny klass men helt nya männsikor igen. Men det gick bra, blev riktigt bra vän med 3 av dem. Resten pratar jag knappt med, så skulle vilja ha tillbaka min gamla klass, men då skulle jag inte gått träffat mina underbara 3 klasskompisar . Sen lärde jag känna ännu mer nya människor, som är dem bästa för mig just nu. Bättre vänner får man leta efter:)

Efter skolan vill jag plugga vidare, har inte rikigt bestämt mig för vad. Men det kommer nog bli någonting inom foto, eller webbdesign. Nackdelen är att dem skolorna är så dyra, en skola jag hittade kostade upp till 70 000 kr/per termin. Har hittat en skola i biskops arnö som jag vill gå på, men dem tar dock bara in typ 18 st per/termin, tror jag. Så vi får se hur jag ska göra. Någon gång så vill jag lära mig grekiska, det är något jag alltid ha velat. Med tanke på att jag åkt till Kreta i ca:9 år nu och har vänner där nere. Så skulle vara riktigt kul att kunna prata annat än bara grekiska.
En annan sak som skulle vara riktigt kul är att jobba utomlands, men det får man nog ta om några år.

Mina intressen är att umgås med vänner, familj, festa, resa och shoppa. Jag älskar att fota och att dansa är ett av mina största intressen. Jag dansar på Ag ShowAcademy, vi dansar olika stilar hela tiden. Det kan vara ifrån jazz och show dans, till street, hip hop. Varje år i maj så har vi en stor dansshow på Maxim teatern i Stockholm.
Jag gillar inte bara att stå bakom kameran jag gillar även att stå framför, det är något jag tycker är rikigt roligt och en skön känsla. Så något jag skulle vilja bli är väl modell, som jag alltid drömt om. Men det kommer jag nog inte lyckas så bra med, men drömma kan man alltid göra..

Mina vänner och min familj skulle nog beskriva mig som en omtänksam, snäll, glad och sprallig tjej som gillar att prata. Jag ställer alltid upp för mina vänner, för dem är min andra familj som betyder allt för mig. 


Nu tycker jag att jag har kommit på ganska mycket om mig själv. Så hoppas att det här räcker :) 






 


Se till att skriva något innan ni lämnar min blogg :) <3
Postat av: Niklas The king

jag gillar vad du har skrivit :D;)

2011-01-11 @ 20:06:26
Postat av: elin

love to you <3

2011-01-12 @ 14:22:34
URL: http://el1ntherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0