Packlista !

Idag skulle det blivit grillning och dricka men ja det ösregnar ute så blev inte så mycket med det :( Är sjukt festsugen eller att göra något roligt. Så funderar på att åka till Uppsala men jag vet inte riktigt ska ju förmodlingen dit imorgon så..

Pratade med Viktoria idag också, pratade mellan himmel och jord men framförallt killar& Peace and Love ;) hahah..
Så vi båda är lite stressade över det dära med P&L så mycket som måste handlas och packas, har absolut ingen anning om hur mycket dricka eller vad för kläder vi ska packa ner och så blir jag så stressad över att det är midsommar typ 4 dagar innan man ska åka..


Så har gjort en liten packlista så om ni kommer på något mer utöver som jag glömt, SKRIV ! :)
Vet att det är över en vecka kvar men ja jag är ju som jag är, hihi..

Förslag på packlista:
¤ Kläder (1-2 långbyxor, 4 shorts + badkläder och handduk, 4-6 t-shirts/linnen,
1-2 tjocktröjor en ganska varm kan bli kallt, underkläder för varje dag och 2 par skor
varav ett par gummistövlar)
¤ Tält, sovsäck, kudde och liggunderlag + en filt kanske
¤ Regnjacka eller ponsho (Stavning)
¤ Solstol
¤ Pengar till mat
¤ Dricka
¤ Hänglås till tält är bra att ha ( NÅGOT VI MÅSTe HA )
¤ Handväska som är bra att ha små saker
¤ Toalettartiklar " Shampo, tandborste/kräm, hårspray, smink,porste
¤ Solglasögon
¤ Kamera + laddare och mobil laddare
¤ Torrshampo
¤ Kondomer, alltid bra att ha med sig vare sig det är till sig själv eller kompisen ;) haha
¤BUSSBILJETTER OCH INGÅNG BILJETTER
¤ LEG

 


Se till att skriva något innan ni lämnar min blogg :) <3
Postat av: juliaholmström ♥

fin blogg ju :)

2011-06-17 @ 17:04:33
URL: http://photobyjulia.webblogg.se/
Postat av: Rebecca Roos

Här kommer mycket text, men bra tips baserat på egen erfarenhet hehe ;)



Alldeles för mycket kläder, du kommer inte använda allt det där tro mig + att du kommer bara tycka det är jobbigare att bära eftersom det gör din packning tyngre. Kolla vädret om ett tag och se om det ska bli soligt eller inte. Kommer det bli sol så kommer det vara äckligt varmt så linnen och shorts är bra, det är på kvällen det kan bli kyligt men eftersom du dricker alkohol så tänker man inte så mkt på det. Jag sket i gummistövlar när jag varit där för det gör min packning tyngre, det är skit jobbigt att bära allting, man dampar som fan! men jag förstår att du vill ha de OM det skulle börja regna men om väderprognosen säger att det ska bli sol, tycker jag inte du ska ta med dig dom. Något som du bör ta med dig är våtservetter, hjälper dig att hålla dig fräsch och du känner dig inte lika skabbig. Det räcker med att du tar med dig en tunn kofta och en lite tjockare tröja som du kan ha på dig på kvällen. Ett par långbyxor räcker, men ta med dig leggings. Enligt mig tycker jag 4 shorts är lite mycket haha, räcker med två. Tänk på att du nästan får ha samma kläder i två dagar.

Något annat som är bra är plastmuggar om du ska dricka annat än öl eller cider i burk.



När det kommer till pengar så får du räkna med att du lägger ca 100kr per dag på mat (om du äter lunch + middag), frukost kan du köpa på ica (typ en påse med bröd och någonting annat) som du kan ha i tältet så slipper du lägga extra pengar på att gå och köpa frukost varje morgon, det kommer du inte orka. Viktigt att dricka vatten också, det finns stora vattendunkar, ta med dig en petflaska så du kan fylla på med vatten.



Glöm inte heller medicin (om du har det), Resorb (vätskeersettning som är bra för baksmälla) och huvudvärkstabletter!



Vet inte om jag kommer på något mer, annars är det bara fråga om du undrar något :)

2011-06-18 @ 01:29:06
URL: http://rroos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0