Krig i Libyen - Oroar sig ständigt varje dag

Jag sa förut att jag ville skriva om något betydelsefullt.. Och det hoppas jag att jag kommer göra nu. Att folk kommer bry sig vad man skriver, för det här är riktig verklighet. Hemsk verklighet..

Vissa vet och vissa inte, men ständigt varje dag så går jag runt här hemma och undrar om du kommer att överleva. Som alla vet har det varit helt kaos i Libyen, och igår kväll blev det krig där. Dem skjuter överallt och det är totalt kaos där. En nära vän till familjen som är där nere och kommer inte därifrån. De är bland annat i hans stad där det har varit mest kaos i. Vi har kunnat haft liten kontakt varje dag till och från men sen igår blev det som de blev och inte fått tag på honom sen dess. Vet att de är svårt varje dag att få tag på någon där nere men det blev inte bättre av att veta att det är krig där. Man får direkt vissa tankar och undrar direkt vad som kan ha hänt dig, därför man inte fått tag på dig sen i Fredags. Men jag försöker tänka posetivt hela tiden, jag vet att du lever och att du kommer komma hem till Sverige levande snart. Jag saknar dig bara så mycket, var länge sen jag fick träffa dig.

Förstår inte hur en människa kan göra såhär mycket ont. Förstår inte varför han inte kan ge sig. Om han bara fortsätter så kommer det bara bli värre. Jag önskar inget annat än att han ska ge sig eller att någon sätter en kula i hans huvud. Förlåt för uttrycket. Men ni vet inte hur det känns att ha någon där nere och man vet aldrig om han lever eller inte. Man går ständigt dag ut och dag in och undrar..

Jag fattar varför Usa, Frankrike o dem vill lägga sig i. Men dem gör saken bara värre, vist de är skit bra då kanske han slutar.Men senaste nyheten sa han att han aldrig kommer sluta eller avgå. Stackars oskyldiga människor som blir lidande. Tycker att Usa kunde ta dem som är i mot honom och skydda dem medans dem ska hålla på att kriga. Är så rädd att han inte ska komma hem igen, jag vet att han kommer men självklart har man en liten rädsla inom sig.

Jag sänder alla mina tankar till dig o alla oskyldiga människor som är där nere. Jag hoppas verkligen det slutar snart, och att han ger sig..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/dennyaarabvarlden/libyen/article12756382.ab


Se till att skriva något innan ni lämnar min blogg :) <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0