Älska mig - En serie som berörde mig

Jag vet att jag inte skrivit på länge har inte haft tid, så mycket med studenten nu :)
Ska försöka skriva någon dag och berätta vad som har hänt..

Men nu just tänkte jag skriva om en serie jag har sätt i 6 delar. Handlar om en tjej som är mobbad och inte blir accepterad för den hon är. Finns en tjej som bryr sig men vågar inte visa det & en kille som vågar visa det till en viss del. Var länge sen jag grät till något, så hemsk serie och de hemskaste är att det händer dagligen och ingen gör något åt det. Jag har själv blivit mobbad och inte haft någon alls. Viste att vissa brydde sig men ingen vågade visa det. Så när jag ser den här serien så känner jag verkligen igen mig hur jag mådde och hur det var. Fick massa tillbaka blickar och minnen, hemska minnen. Serien satte sig fast i mitt hjärta, ville bara hoppa in i den och hjälpa flickan. Fanns två delar i filmen där dem visade att hon tog livet av sig och en andra del då tjejen och killen räddade henne.
Jag vet att jag var påväg att ta mitt liv men jag vågade aldrig och jag hann få hjälp och de är jag så jävla glad för idag, för jag kan inte må bättre än vad jag gör just nu..
Önskar bara att fler lärare och fler ungdommar/barn kunde lägga märke till mobbning, vara snällare i mot varandra och försöka hjälpa när ni ser att någon blir utstött. För de kan faktiskt gå så långt att man tar sitt liv...

Till er alla som är utstötta det går att få hjälp och det går att ta sig igenom det. Vist kan kännas hopplöst hur mycket man än kämpar och försöker men jag vet att ni klara det. Ge inte upp, ni ska vinna över dem ! <3

Jag önskar verkligen att mobbning ska ta slut någon gång, de är en del av de värsta som finns.. Man känner sig inte älskad,omtyckt, ful, äcklig och bara totalt missbildad. Men det är ingen, ni är värda så mycket mer. Stå på er !








Se till att skriva något innan ni lämnar min blogg :) <3
Postat av: Molly Bergström, UPPSALA

Godmorgon sötnos! Haha, ja. Jag vaknade så här sent ;)

Hoppas du får en kanonbra söndag!!

Kramis :D

2011-05-29 @ 14:02:51
URL: http://mooollys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0