Mål och drömmar.

Idag så åkte vi ner till bibblan och jag lånade körkortsboken, tänkte att de var på tiden att börja läsa. Fast jag kanske inte börjar övningsköra ännu så kan de nog vara en bra idé att läsa och lära sig lite grann i alla fall.


Mitt mål är att ha körkort innan jag flyttar ner till Jönköping och målet för Jönköping är innan 4 år. Så ja ska hinna med både Matte B och körkortet på 4år.. De blir nog svårt för min del men vill man något så får man kämpa lite. Bra med drömmar och jag ska ha mitt körkort och jag ska fane mig ner till Jönköping o plugga till det jag vill.

Vill inte jobba som servertris eller något jobb som man kan få utan utbildning resten av mitt liv. Det är verkligen jätte roligt att jobba som servertris men det är inget jag vill jobba med resten av mitt liv..Och det är självklart inge fel med att inte ha utbildning men det är något jag vill ha.
 Vill inte bara ha en gymnasie utbildning inom fotograf utan något mer som jag kan få jobb inom och något som jag verkligen vill arbeta med.
 Vill utbilda mig inom grafisk design och Webbutvecklare och sedan få jobb inom det!


Bra med mål och drömmar. Men dessa drömmar ska gå i uppfyllelse, de måste. De är bara den jäkla matten som hindrar mig just nu. Annars hade jag redan sökt och kanske varit påväg ner efter sommaren. De suger!
Hade ju varit kul att komma ner dit inom 2år med tanke på att jag känner två st som pluggar där nere men om jag kommer dit efter 2år så har dem nog redan flyttat hem igen. Tur att jag känner en till som bor där hela tiden i alla fall.. Men självklart träffar man ju nytt folk där! 

Förut så skrämde det mig att flytta så långt bort men inte längre utan ser det som en utmaning i livet. Skyllnad om man bara flyttar men flyttar för att plugga/jobba så lär man ju känna folk genom det och då blir de lättare att trivas i en stad :)  


Se till att skriva något innan ni lämnar min blogg :) <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0