Min födelsedag, första gången på systemet o god mat !

Igår så var det självaste den dagen jag fyllde år.

Vaknade o fick frukost på sängen. 20rosor sen skulle dem driva lite med mig för det hade inte gått som dem hade planerat så dem skrev ett brev där det stod lite att jag alltid springer o kollar på barnkläder så då ville dem ge mig något så skulle jag slippa springa o kolla haha. Jag fick en liten docka. Lite roligt sådär men var mest en plojgrej.

Under dagen så åkte jag självklart till systemet, fick köpa min egna dricka. Var väldigt nervös innan men det gick bra. Var en riktigt skön känsla :) Mamma o nasr gjorde dock saken värre, gick runt o tog kort och skratta o flumma sig. Haha. Men de var roligt fast pinsamt. Fick självklart visa legg. Hon i kassan sa jag antar att du fyller år eller har precis fyllt år när dem skrattar sådär. Hon sa grattis o bjöd på påsen haha.

Köpte även ett nytt busskort. Är vuxen nu så här blir det inte billiga busskort längre. Ett jäkla 10 resor kort som bara går att åka inom uppsalalän kostar 480kr. Inte okej! Så jag kommer behöva köpa minst ett sånt kort i månaden. Dyrt att bli äldre.

När vi kom hem så fick jag låsa in mig på rummet igen, började bli van med det dära. hehe. Dem kom in med två paket. Öppnade ena o blev överlycklig att de var en dator men då var de min gamla. Öppnade den andra å där var det en helt ny dator. Blev helt stumm, viste inte vad jag skulle säga för jag blev så otroligt glad. Har velat haft en ny så länge pågrund av att min förra var så gammal o funkade typ inte.

På kvällen så kom Sara över, hon ville självklart fira mig igen fast på samma dag. Blev min favoritmat, fransyska, potatisgratäng o sallad med fetaost :D Till efterrättt blev det glass med varma bär mums. Sen blev det lite vin o kortspel.
Hade en underbar dag med min underbara mamma, Nasr och Sara :) Ni är bäst.

Tack så otroligt mycket för datorn, blev super nöjd. Jag älskar er :D <3


Se till att skriva något innan ni lämnar min blogg :) <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0