Ny design och förklaringar till mina tatueringar!

Sådär nu har jag gjort om lite här på bloggen bland annat en ny header. Var jätte pepp att göra en ny sen när jag hade satt dit två bilder så försvann fantasin direkt, så ja nu blev det som de blev. Ganska snyggt ändå! :)

Nu när jag skrivit sådär om mina tatueringar så tänkte jag berätta vad alla betyder o varför jag gjorde dem.

Den första jag gjorde var den på foten med stjärnorna.
De var min första så ville inte göra något stort eller så. Så hitta en stjärna och satt ihop de själv i photoshop. Den betyder inte riktigt något, utan att de var min första de var speciellt att göra sin första liksom. Sen gillade jag stjärnor bara.

Min andra var på ryggen, en fjäril. Jag har alltid velat haft fjärilar, vet inte riktigt varför. Men gillar dem och hur fria dem verkar vara.

Den tredje/femte var en blomma som jag gjorde på magen typ lite på sidan. Från början ville jag göra någonting på min mage pågrund av att jag hade massa ärr som jag personligen tyckte syndes. Så ville ha en tatuering där, så folk kunde kolla på den istället för mina ärr.
Sen en dag så var jag ute och fotade och hittade en blomma som jag aldrig hade sätt förut och fick till en riktigt bra bild. Så tänkte att de lär inte va någon som har en sån + att jag själv tog kortet, tyckte den var sjukt snygg och för blomman var i verkligheten väldigt speciell.
 Men dock blev jag inte nöjd med tatueringen.

Så för nån månad sen så gjorde jag äntligen om den. Gjorde om blomman helt och hållet, gjorde ett träd igenom den och lite körsbärsblommor. 

Har alltid velat gjort såna blommor för att de är en symbol för kvinnlighet och att livet är underbart men kort. Så delvis därför jag gjorde just dem blommorna men även för att få till den förra tatueringen.

Min fjärde tatuering var änglar vingar på handleden. Den står för min farfar som dog år 2006 i cancer. Han var min ängel och fanns alltid där för mig. Han var allt för mig. Så tanken bakom vingarna är för min farfar! <3


Se till att skriva något innan ni lämnar min blogg :) <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0