Vänskap eller inte. Vad är de bästa sättet att säga det på?

Tänkte skriva om ett vanligt ämne inom kärleken och skulle va kul om ni skrev lite o berättade hur ni tycker man kan säga vissa saker på ett bra sätt.

Jag har väldigt svårt att falla för killar, jag blir sällan kär men när jag väl blir det är det äkta! Men jag har varit med om många gånger då killen visat sitt intresse o då jag väl blivit kär eller bara fallit för en kille. Men sen vänt sin rygg. Antigen så säger dem ingenting eller så säger dem att dem tycker om en men inte redo för ett förhållande.

Jag har även varit med om då killen fallit för mig men jag inte fallit tillbaka utan att jag känt att de är bara väldigt bra vänskap. Och det är alltid lika svårt varje gång att försöka tala om för den här personen hur man känner, utan att såra den.

De gäller även om man är kär och ska tala om det. Antigen får man jag är kär i dig med eller jag är inte kär i dig. Man är alltid lika nervös varje gång man ska berätta något sånt här för man vet aldrig hur den andra reagerar. Man får hoppas att personen tar det bra, antigen är den ärlig o säger att de är lungt eller som jag varit med om att killen sagt att de är lungt sen har man fått reda på i efterhand att han ljög för de skulle bli lättare så. Och vist ibland gör man de för att inte försöka bli sårad mer men de är bättre att vara ärlig.

Så hur tycker ni att man ska berätta på bästa sättet att man bara vill vara vänner och inte mer? Utan att inte försöka såra den andra + att man vill fortsätta vara vänner!

Som sagt alltid lika svårt varje gång!


Se till att skriva något innan ni lämnar min blogg :) <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0