Du sviker o sårar!

Du sviker mig om o om igen. Vist jag är van, har varit såhär hela mitt liv. Men ibland kommer de till en punkt o då spricker allt och de gör så jävla ont..
Jag har kommit till den här punkten flera gånger men efter varje gång man blivit sårad o man blivit knäckt så blir man starkare och bygger upp en skydds mur. Men den muren är hård o stark först men efter en tid då man blivit sårad flera gånger så blir de svagare o svagare tillslut så orkar man inte hålla tårarna borta o man orkar inte hålla muren uppe länge.

Att alkohol kan betyda så mycket för en människa, att de inte finns något annat här i livet än de dära vinet. Vist jag gillar att festa eller ta ett glas ibland men de är skillnad. Jag kan leva utan de, jag behöver inte dricka, jag har ett annat liv än det.

Man vågar inte ringa efter en viss tid, rädd att du ska va onykter.. Jag ringde en gång och tänkte att de är så tidigt på dagen så lär va lungt, men nej de vare inte. Du hade redan tagit det dära glaset som jag trodde du skulle ta senare. Du kommer hem, du ringer mig du är onykter, 2 timmar efter har du däckat. 

Jag är stark jag har varit med om de här förut. Men jag orkar inte alltid va stark för de är jobbigt. Jobbigt att se någon förstöra sitt liv. Vaknar, Jobbar, kommer hem, dricker, däckar så går de varje dag. När de är helg så vaknar du, åker ut en stund, kommer hem, dricker, dricker sen däckar.

Gör så ont i mig, försöker att inte bry mig eller ta åt mig. Men har en jobbig bakrund så de blir jobbigare.

Vissa säger : Du måste försöka hjälpa, sök hjälp. Men blir svårt för du vill inte ha hjälp. Och ingen kommer vilja hjälpa mig. Vissa säger: Bry dig inte, du är stark. Vissa säger: Du måste prata och säga att du har problem eller skriv ett brev och förklara hur du känner.

Men jag kan inte hjälpa, jag kan inte söka hjälp. Ingen kommer förstå eller vilja hjälpa och nej jag är inte stark inte längre. Och ingen idé att jag pratar eller skriver brev för gjort det hela mitt liv och aldrig blivit bättre. Blivit bra i en månad men sen är det som vanligt igen. Vill inte se din min då du säger att jag är löljlig och att du inte alls har alkohol problem. Att ta några glas varje dag efter jobbet eller på helger är inte ett problem. De är något jag får ta. Vill inte höra dig säga det igen, då kan jag lika gärna skita i det. Orkar inte säga att du sårar mig för det blir ändå inte bättre..

Ibland önskar jag att jag aldrig förlät dig. Men alla vill ha någon där vare sig det är en gång om året eller någon gång ibland än att aldrig ha.

Du bryr dig om mig, du älskar mig. Jag vet! Men det här är så sjukt jobbigt för mig, och jag älskar dig med. Men det är tufft att se någon man älskar förstöra äns liv..


Jag tackar dem som finns och alltid ställer upp för mig. Utan er hade jag aldrig orkat speciellt tack till min underbara mamma som alltid har hjälpt mig. Jag älskar dig och er alla som finns här <33


Se till att skriva något innan ni lämnar min blogg :) <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0