Vissa dagar bättre än andra!

Som jag skrev för länge sen så kommer min blogg bestå av min sjukdom, om hur jag mår,mina tankar, hur jag känner mig och min berättelse. Lite blandat helt enkelt. Vill ni inte läsa om detta så hoppa över dessa inlägg bara. Och ännu en gång till, är inte ute efter sympati eller att någon ska tycka synd om mig utan jag skriver för att det finns så många andra där ute i världen som har samma sjukdom som kanske känner igen sig och ibland kan de vara skönt då att hitta en som känner likadant sen är det så skönt att bara få skriva ur sig allt..
 
Vissa dagar är bättre än andra.. Vissa dagar kan jag leva med smärtan och stå ut, vissa dagar känns den knappt men sen kommer de dagar då den verkligen finns där och känner av. Enda sen i lördags då jag var ute o dansade så har jag haft ont och haft konstiga flytningar. Försökte fråga om råd idag men dem hade inte "tid" för mig så skulle ringa in istället, bra sjukvård. Vet att det säkert inte är något farligt utan bara min sjukdom som vill leva sitt egna liv. 
 
Men dessa dagar som jag har sådär ont, tar verkligen på kroppen och en själv. Blir på dåligt humör, får ont resten av kroppen och blir så otroligt trött. Genom att få ont i magen sådär ofta så påverkar det ryggen väldigt mycket och just nu värker den dagligen. Försöker använda värmekudde och den tar ju inte bort smärtan utan bara får mig att tänka på annat. 
 
Denna sjukdom har typ förstört mig.. Innan så var jag en glad, sprallig tjej som älskade att hitta på saker jämt. Tex att gå ut och dansa, träna och bara vara aktiv. Jag var knappt aldrig ledsen eller sur. Blev inte lika arg som jag blir nu, jag tar åt mig mer. Börjar tänka mer på vad andra tycker och självförtroende är inte på topp. Och är så ledsen att jag inte fått visat min rätta sida för vissa. För detta är inte jag, utan jag var helt annorlunda. Jag saknar den jag var, för denna sjukdom har påverkat så otroligt mycket saker i mitt liv. Men nu har det hänt andra saker som gör att jag inte kan skilja på vissa saker men jag försöker verkligen hitta tillbaka. För vill visa en person att detta är inte jag men kanske är försent. 
 
Fick en rolig födelsedagspresent idag, när jag fyller år så ska jag till försäkringskassan på möte och diskutera min sjukdom, sjukskrivning, pengar osv. Får vi se hur det går men min nya handledare verkar vara jätte gulig så hoppas hon är det i verkligheten oxå. 
 
Mycket fram och tillbaka till sjukan hela tiden och det tar verkligen på krafterna. Som idag är jag helt slut efter en dag i uppsala och magen värker så nu ska jag krypa ner i sängen och sova så underbart gott. God natt på er :)
 

Se till att skriva något innan ni lämnar min blogg :) <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0