Hur de ligger till - Del 1 negativt

Förlåt att jag varit tyst ett tag nu. Men har varit för mycket och ingen lust att skrivit något. Har inte hittat de rätta orden för att skriva något, sen har jag mått väldigt dåligt psykiskt och fysiskt! Men lovar inget men ska försöka skriva lite mer i veckorna! 
 
Inte så mycket som har hänt med skit sjukdomen.
Men har nu fått en ny medicin, som jag ska ta på morgonen men visade sig att jag mådde riktigt dåligt av den. Hundra gånger värre än utan medicinen så hade ett uppehåll på 1 vecka och nu kör jag ett nytt försök men till natten och de funkar mycket bättre men dock inte visat så mycket resultat ännu men hoppas de hjälper snart. 
 
Har förut trott att jag haft IBS men haft så mycket annat så inte orkar haft utredning på det men nu senaste veckorna har det blivit mer tydligt att jag har det så i slutet av april ska jag be läkarna utreda mer om det stämmer. 
Jag har börjat på vattengymnastig och i maj ska jag börja på gym med sjukgymnasten. 
 
Jag har varit hos reumatologen och fick ett positivt svar därifrån jag har inte ramatisk sjukdom utan bara väldigt svår fibromyalgi så något som var både bra o dåligt. 
 
Fått veta att det inte finns så mycket mediciner kvar att ge mig och att då är det dags att börja leva o hantera skiten
I höst eller vinter ska jag börja på rehab i Uppsala som håller på i flera veckor. 
 
Jag väntar på att få svar om jag kan få akut medicin eller om jag måste åka in flera gånger per månad. Även varit påväg några gånger att åka in igen då smärtan har varit okontrollbar 
 
Fått flyttat hem till min mamma o nasr i 1 vecka för jag kunde inte ta hand om mig själv pågrund av smärtan
 
Väntat sen i November på ett besök och äntligen(förhoppningsvis) så ska jag få träffa en annan läkare i juni om jag har tur. Bara väntat i ett halvår om jag får turen att träffa den då!
 
Sen är det sommar och kommer förhoppningsvis få sommarlov ifrån alla sjukhusbesöken :)
 
Men dock allt detta som har hänt o ska hända så försöker jag hålla humöret uppe, försöker va stark och glad ändå! Försöker leva så mycket som möjligt och försöker gå ut o göra något varje helg :)
 
Jag kanske inte ser dålig ut på utsidan men inne i mig är ganska utmattad och ont.
 
 

Se till att skriva något innan ni lämnar min blogg :) <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0