Min oro!

Idag skrev en bekant/vän till mig att hon mår dåligt när hon ser någon människa sitta fel så tänkte att jag skulle prata om det nu i detta inlägg.
 
När jag går på mc donalds, cafe eller restaurang och ser att någon sitter själv så mår jag dåligt för dem. Vist dem kanske vill gå o fika själv men kan även va att den personen är ensam i sig själv och inte har någon att gå med. Känner smärtan i både magen o hjärtat och tycker så synd om den personen och önskade att jag kunde hjälpa. I fall jag ser att någon ser ledsen ut. Sen kan jag även tänka som om någon skulle tappa sin mat och stället inte vill hjälpa till o ge nytt om den personen kanske knappt hade råd med den maten och inte kan köpa en ny. Eller när dem handlar en glass o sitter själv så mår jag dåligt för den personen. 
När jag ser barn som skriker o behandlar sina föräldrar som skit och inte ger någon respekt alls gör ont i mitt hjärta och vill bara krama om dem o säga att dem är värdefulla. Och kan bara tänka hur ont de skulle göra. 
 
Att läsa någons blogg hur dåligt dem mår så blir jag ledsen o vill hjälpa fast jag ej kan.
 
Eller när jag ser en gammal och tänker på döden så får jag lätt panik och det är tom så jag får panik att bara skriva om de för kan inte prata om de, funkar inte just nu. Det är min mardröm så hatar o prata om ålder eller se en gamal dam på stan ensam. Vet att de är helt sjukt men något jag får jobba med om jag ens klara av det.
 
Men detta jag gör med allt tänkande på folk är väl bra o visar att jag verkligen bryr mig om allt o alla fast jag egentligen inte borde. Och borde egentligen försöka sluta med det för min oro för allt blir bara värre men kan inte låta bli att bry mig så mycket.
 
Det är ganska jobbigt att tänka såhär varje gång för min mage blir bara värre fylld med oro. Vet att jag måste försöka tänka på annat 
Så får ni chansen säg hur fin, värdefull, underbar och hur mycket ni älskar era föräldar och syskon varje dag så dem får höra det. Även till er vänner lite då och då. Dem kanske vet att ni gör det men hur glad blir man inte när någon säger att dem älskar en eller bara skriver ett spontant sms hur värdefull man är. De värmer så gott i hjärtat och alla behöver höra det varje dag!
 
 

Se till att skriva något innan ni lämnar min blogg :) <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0