Sjukhus vecka!

Igår var jag på smärtmotaggningen. Och jag blev chockad hur trevlig och rar min läkare var, aldrig hänt förut. Hon är väldigt speciell, man har stor respekt för henne och man vågar inte säga emot henne knappt. Och hon har säkert tagit en på allvar men det känns inte som det vissa gånger men igår så gav hon mig massa bra feedback och var jätte trevlig. Hon sa att det syns på mig att jag mår bättre och verkligen försöker vara stark o kämpa mig framåt. Fick även en eloge att jag inte slutade med min medicin pågrund av bikverkingarna utan att jag försökte hitta ett sätt att äta dem ändå trots allt och det hjälpte mig och nu är jag mycket bättre, en lång bit kvar men tagit mig framåt. Så hon var glad för min skull och ville inte ge mig akut medicin pågrund av att jag äter för mycket just nu och det var ju bra så då får jag åka in istället. Hon och jag pratade även om rehab som antagligen kommer bli akutellt i höst/vinter någon gång. Så det var skönt att få träffa henne o gå igenom allt och få så mycket bra o positiva ord.
Sen fick jag även beröm att jag var duktig att inte dricka alkohol. För hon sa det inte många 22 åringar som accepterar läget, väljer hälsan först och skippar alkoholen. 
Just nu lider jag inte men jag saknar vissa cider som inte finns i alkoholfritt, känna sig lite lullig men ändå nykter. När jag fick veta att jag antagligen kommer behöva äta medicin resten av mitt liv det betyder att jag inte kommer få dricka på många år och som sagt lider inte men det känns ganska surt att va 22 och aldrig mer få dricka en droppa. Jag älskar passoa, bacardi och mango o hallon cider saknar det redan nu så det är lite surt men hellre at jag mår bra än att dricka o må ännu sämre :)
 
 
Så idag var jag på vatten gymnastiken och det gick bra men är fortfarande rädd att göra vissa rörelse. Att hoppa, eller böja bena uppåt gör väldigt ont i magen så vågar inte göra för snabba eller stora rörelser för då får jag nog antagligen lida senare. Så ska ringa en annan sjukgymnast i uppsala som har hand om endometrios så jag kan få hjälp med min rädsla av rörelsor. 
 
Imorgon ska jag till husläkaren och skriva sjukskrivning. När du är kort sjukskriven så kan du snacka på telefonen men är du långtids sjukskriven så måste du träffas o diskutera med din läkare o gå igenom allt ännu en gång. Sen ska jag även ta upp att jag tror att jag har IBS som även mina läkare tror i Uppsala o ser vad han säger då. Kanske kan få medicin mot mitt krampande. De visar sig :)
 

Se till att skriva något innan ni lämnar min blogg :) <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0