Tankar som far hit o dit!

Detta inlägg behöver ni inte läsa om ni inte orkar, jag sitter mest o skriver om hur jag mår! 
 
Ska jag vara ärlig så vet jag inte riktigt hur jag mår! Vissa dagar mår jag bra vissa dagar inte. Och ja de är svårt att förklara. Tror magen o huvudet är värst just nu och kroppen hänger bara på. Kan inte riktigt sätta ord på exakt vad det är. Men är jävligt less på att ha ont i magen i alla fall. Varje dag jag vaknar så har jag ont, rör jag mig för mycket får jag ont, äter jag så får jag ont, efter 4 timmar så får jag ont igen o längtar efter att få ta medicin, när jag ätit klart får jag ont som fan, när jag ska sova har jag ont. Så helt enkelt så har jag ont 24 timmar på dygnet och har försäg inte lika mycket kramper längre men dem kommer för ofta. Förut när jag "mådde bra" så kom dem några gånger per månad nu kommer dem flera gånger per vecka och de strålar oftas ut i bena och får smått panik när jag får så där och min fråga är då HUR FAN SKA JAG KUNNA HANTERA O LEVA MED SMÄRTAN DÅ?! Vet att jag måste men lätt för en läkare o säga för har redan tröttnat på att ha ont efter 2 år. Önskar de kunde finnas en magiskt medicin. Känns som smärtan förändrar en som person, för har blivit väldigt lätt irriterad och stör mig lätt. Tar åt mig mer men dock så har jag blivit starkare i mig själv, säger ifrån när jag inte tycker något är okej och tar verkligen inte emot skit snack o falskhet utan på de sättet har jag blivit stark o skyddar mig. Även börjat fått en längtan!
 
Jag och en kompis har kommit på en sak vi ljuger väldigt ofta! Ja ni hör ordet, ljuger ofta och era funderingar snurrar säkert massor och undrar vad jag ljuger om! Jo de ska jag förklara för er :) 
Jag är gärna öppen om min sjukdom då jag har denna blogg och berättar gärna för dem som undrar. Men det är ofta man går runt på stan och sätter på sig ett stort leende och säger till varje person man träffar att man mår toppen och så länge dem säger okej vad bra, så är det lungt och jag kan fortsätta ljuga. Men skulle någon fråga hur är magen egentligen efter den frågan eller verkligen stirra mig rakt in i ögonen så skulle jag nog bryta ihop(beroende på vem som frågar) För stark kan jag va inför folk för hatar att visa mig svag. Så där har ni svaret jag ljuger oftas hur jag mår får det är super enkelt och lättast så slipper dessa frågor komma. Speciellt när man är på krogen o folk ska fråga om sjukdomen, där vill jag mest koppla av och inte prata om de som ingår i min vardag varje dag så där blir de oxå jag mår toppen bra! Men inom mig viskar jag skit! 
 
Men något som är positivt just nu är att imorgon ska jag fika med min bästa vän Joanna, sen handla med familjen. Lördag blir det kalas i Västerås och sedan blir det tjejmiddag med utgång, precis vad jag behöver just nu. Eller kroppen behöver inte, utan den behöver lång vila men huvudet o hjärtat behöver massor :D<3
 
Men nu ska jag sova mina kära vänner :) 
 
 

Se till att skriva något innan ni lämnar min blogg :) <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0