Explosion!

Så less på människor som skyller på alla andra människor och säger att folk skapar drama o snackar skit medans dem själv inte är något bättre alls. Så less på människor med stora käftar som inte kan hålla käften eller vill göra illa en person med flit. Ibland behöver ni få smaka på eran egna medicin och få känna hur det känns!
 
Otroligt less bara, sorligt och förjävligt på ren svenska! Man kan hata personer, hata är ett starkt ord. Men jag hatar en människa i denna stad men bara för jag hatar denna person så gör jag inte allt för att krossa eller såra denna person. Man kan hata men man kan även göra det privat och inte ställa till saker o ting. Förstår inte hur vissa människor tänker när dem gör allt för att såra en annan person.
Man kanske ska tänka om man själv vill bli behandlad så.
 
Finns en person i denna stad som beter sig som en jävla apa när hon/han ser mig ute på, som en barnrumpa. Som tror att hon/han äger hela krogen och kan bete sig hur som helst. Och de är så otroligt löjligt och jag skrattar varje gång för förstår inte att man inte kan gå vidare, man behöver inte va trevlig eller prata med varandra men att lämna varandra i fred och inte bry sig när man stöter på varandra det vore något! och självklart att de stör mig då jag bara vill gå vidare.
Det är så jag försöker göra varje gång jag ser denna fula apa, men bara för jag hatar denna person så beter jag mig inte illa emot han/hon.
 
Sluta vara taskiga mot varandra och sluta snacka så mycket skit! Och minns ni inte saker på fyllan så sluta drick.. 
 
Mer kärlek till varandra och mindre hat !! 
 


Apprå på alkohol som inte har något med det överstående att göra så måste jag dela med mig en sak ang alkohol.
Har vänner som sagt att dem ska sluta dricka alkohol, dem skriver ut på facebook att dem ska sluta sen när det väl kommer till kritan så är det ingen som slutar.
Eller så skriver dem hur duktiga dem är att dem inte dricker alkohol att dem ska sluta o blabla, sen helgen efter så sitter dem as packade på krogen och dricker ändå.
Jag känner mig faktiskt så jävla stolt att jag bestämde mig en dag att nu ska jag sluta dricka och jag har inte druckit en droppe sen dess(har festat på 4 cider i 2.5 på en kväll, men de kallar jag inte alkohol på de sättet) och jag kan skryta med att jag faktiskt kan klara mig utan och jag kan ha lika kul utan alkohol.
 
Vist jag har inte valt det själv utan jag blev "tvingad"att inte börja dricka alkohol igen men när jag bestämde mig för att sluta var jag inte tvingad att sluta utan jag gjorde det självmant för jag insåg att jag mådde inte bra när jag drack och jag fick nog. Sen en vecka senare så fick jag annan medicin och fick inte dricka så då kände jag mig stolt att jag hade bestämt det innan, för det var mitt val ingen annans sen att jag inte fick börja igen var dock inte mitt val.
 
Självklart saknar jag goda drinkar och vissa viner men jag har hittat mina viner, jag gillar alkoholfria. Vist önskar jag att jag kunde dricka vissa gånger men nu kan jag säkert inte på ett år till och att veta att jag nästan är den enda av mina vänner som klarar det känns riktigt jävligt bra! Fått så mycket beröm av alla mina läkare, sjukgymnaster och sköterskor som är stolta över mig att jag valde den andra vägen än alla andra.
Jag har insett så mycket, det finns så mycket mer än alkohol och vet ni vad, jag minns allt från kvällen. Medans alla andra har lyckor och minns inte vad dem sa eller snackade skit så minns jag precis allt. Och de känns nästan ännu bättre ;) 
 
Ganska less på alkohol om jag får säga mitt, så less att vissa behöver det för att kunna va sociala att dem måste alltid dricka alkohol på filmkvällar, myskvällar och att alltid bli så fulla. Så dem gångerna jag får festa med folk som faktiskt är roliga att festa med så trivs jag. Betyder inte att jag inte festar med folk som dricker alkohol men det är kul att festa med dem som sköter sig, som är sig själv trots alkohol som inte behöver spåra eller skapa drama såna gillar jag att festa med! 
 
Och vissa tror sup ner linda så kanske hon inte bryr sig om vissa saker men bara för att ni skulle supa ner mig så skulle jag inte ändra mina åsikter om saker o ting eller tycka vissa saker är pisamma eller desperata utan jag behöver ingen alkohol för att säga vad jag tycker o tänker! 
 
Ops blev ett långt inlägg om mycket saker jag ogillar, men ibland behöver huvudet rensas och då kommer min blogg fram och hjälper mig att få ur mig saker o ting! :) 

Se till att skriva något innan ni lämnar min blogg :) <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0