Gott recept som jag gärna delar med mig! :)

Tänkte att jag skulle dela med er av ett super gott mat recept som jag brukar älska att göra till helgen om man vill unna sig själv med något riktigt gott och onyttigt! Kasslergratäng med ris
 
Ca 4port, 225 grader ca: 20-30 min 

4 port kokt ris 

200g champinjoner 
1 msk margarin
500 g kassler 
3 dl grädde
2 msk chilisås
1 ½ dl riven ost
Sen salt o peppar eller vad man vill ha i

Först så kokar ni riset, och steker champinjoner, sen steker ni kasslern. 

1: Lägg riset i botten, sedan fördelar ni champinjoner och majsen över riset. Sedan strimla kasslern och lägg den ovanpå
3: Vispa grädden och blanda i chilisås, kryddor och osten tillsammans. Vill ni ha 1 msk majonäs så går det oxå beroende på smaken. 

Sedan häller ni såsen över allt i formen. Sen in i ungen  
 
Och vips så får ni en super god middag, hoppas det smakar! 
 
 

Se till att skriva något innan ni lämnar min blogg :) <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0