Hur mycket klara ens kropp av?

Jag är så jävla less och trött på detta! Denna smärta är så hemsk, dessa jävla kramper som bara kommer och ingen förvarning alls. Tack o lov så har jag varit hemma dem senaste gångerna. Men sist jag fick såhär ont så svimma jag på toan nästan och mamma fick springa över skogen för att hjälpa mig, smärtorna tog över helt. Ikväll kom samma kramper igen tack o lov så blev jag inte svimfärdig men hatar denna smärta. Inget man kan göra för att det ska bli bättre bara hoppas att det släpper någon gång, smärtan är så hög så jag skulle kunna spy just nu. Ingen medicin hjälper, har hög dos på allt och finns inget mer dem kan ge mig. Antigen är det en sån smärt tid eller är det för jag minskar på min medicin. Hade det inte varit fel vecka hade jag lagt in mig själv för att få hjälp med smärtan i några dagar. Men gör jag det nu så missar jag Avicii på lördag och de vill jag verkligen inte så får försöka stå ut en vecka till med dessa kramper. Men blir det inte bättre nästa vecka så orkar jag inte va hemma längre och nästan gråta av smärta utan dem måste kunna göra något för att hjälpa mig. 
 
Hur länge ska man orka? hur länge ska man stå ut tills man bryter ihop och inte orkar ha ont längre?
Jag hatar när jag har ont i mina leder, muskler och senor men att ha magkramper det är nästan värre för de enda du kan göra är att ligga i fosterställning o hoppas att de släpper dem andra smärtorna är du svag i kroppen o klara knappt att gå men du kan njuta av en film eller serie men med dessa kramper så kan du inte ha något nöje alls. 
 
Och vänner o familj kanske inte tror att jag har mina tankar om allt som kanske kommer att hända med mig kropp och jag vet att man inte ska tänka så mycket om. Men folk blir avundsjuka på folk som skaffar pojkvän jag blir avundsjuka på dem som skaffar barn och hoppas jag en dag kan stå där med mitt egna barn! (Om ni undrar vad jag menar med det så får ni själva läsa om sjukdomen)
 
Nästa månad är mars och det är min sjukdoms månad, Endometrios månaden. Vi som har denna sjukdom ska helst bära något gult inte varje dag men visa att vi stödjer forskningen på något sätt. Man kan köpa ett rosettband att sätta på jackan eller köpa ett armband. Armbandskostnaden går till forkningen såklart för att vi ska kanske kunna leva ett normalt liv en vacker dag. Och rosett bandet går till Endometriosföreningens arbete som bland annat efterlyser kliniska studier och bevakar forskningsfronten. Föreningen arbetar även med andra ändamål, som att trycka informationsbroschyrer och upprätthålla kontakt med läkare, politiker etc.
 
Ni hittar gula rosettbandet här och ni hittar det gula armbandet på facebook och ni får söka på Endo-Armband
 
 

Se till att skriva något innan ni lämnar min blogg :) <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0