Tillbaka till livet

Om man ska kunna leva detta liv så behövs styrka som inåt helvete. Man måste känna att man aldrig ger upp men du måste ge upp massa saker för att kunna orka och fortfarande ha kvar glöden i livet. Att få två slag på mer än 1 år och fortfarande vara 21 år. Det är ungefär som någon säger till dig att nu ska jag bryta dina drömmar i livet och du kommer antagligen inte komma dit. Mina drömmar kommer aldrig att försvinna men dem kommer att svagna. Drömmar som skulle hända inom nåt år förflyttas fram på en obestämd tid. Jag har gett upp en dröm och när den bröts kändes det som någon gjorde slut med mig. Jag dansar i mitt huvud eller när jag lagar mat. 
Men det jag älskar är att festa en hel vecka på festival, sova i tält, lyssna på musik och träffa nytt folk. Och det vet jag att jag inte kan göra denna sommar, hur mycket jag än vill. Så sprack denna dröm. Men en dag den dagen ska jag göra allt!

 
Två hårda slag har gjort mig mognare, jag har växt i mig själv och jag har förstått att man aldrig ska ta någon förgivet, att det finns så mycket i livet än en sak. Jag trodde ett tag att jag hade blivit tråkigt pågrund av allt men nej jag är inte tråkig utan jag har förändrats. Jag är fortfarande jag, den sociala, pratglada, spralliga jag. Men jag är ändå inte samma person som jag var för 1 år sen och vissa kanske märkt det och inte gillar det. Men detta är mitt nya jag, jag kommer aldrig mer bli den jag var förut som vissa av mina vänner kanske vill, vad vet jag. Men går jag tillbaka så kommer jag inte orka mitt dagliga liv, jag är stark och visa mig svag för folk det tillhör inte mitt liv. Såklart man är svag och inte orkar vissa stunder men jag vill va stark annars skulle jag aldrig orka. 
 
Jag önskar att vissa kan se att jag är inte blind eller döv. Jag skulle oxå vilja bli frågad om konserter, festivaler och allt. Vare sig jag kan tacka ja eller nej så vill jag bara bli frågad och inte glömd bara för jag är sjuk och har begräsningar. Så less på folk som ser begräsningar och inte att man kan offra sig lite för att ha kul med mig. Sånt som snurrar i huvudet på mig, jag ser fortfarande saker och vet saker men jag tänker inte fråga utan hade någon velaft haft med mig hade ni frågat men tydligen så betyder jag inte på samma sätt längre, förutom när man är full då betyder man massor! 

Jag har kommit till den punkten i livet då jag är så jävla less på allt detta. Från och med snarast så kommer jag göra saker som jag vill och göra saker som gör mig glad. Vare sig folk bli sur på mig eller inte, för jag har alltid gjort saker efter vad andra tycker eller för att inte såra någon men har inte fått någonting för det efteråt så det är slut med det nu. 
Bästa vänner är ett starkt ord för mig. Det betyder att man ska finnas där till 100%, man ska ge och ta, berätta stora hemligheter, man ska göra saker ihop, offra saker, anstränga sig för att ses, man ska kunna lita, berätta saker utan att det ska gå vidare finns så mycket inom bästa vänner men tror inte alla vet vad det betyder nu för tiden. Man använder det ordet väldigt ofta men det betyder ingenting. Jag önskar det vore bättre. 
 
Bättre att va Ensam med få vänner än ensam och ledsen med många vänner! 
 
 
Allt jag skriver är inte till någon speciell utan mitt huvud har varit påväg att explodera på grund av alla känslor så var tvungen att få ur mig allt. Och detta var en bra vägg att skriva på.
 
En dag är min dag och den kommer när tiden känns rätt. Min tid kommer när det är en perfekt dag för mig. Hur jobbigt och svårt det är just nu så är det fortfarande mitt år. Och har jag klarat detta så kan jag klara allt. Jag är stark måste bara bli starkare i mig själv. 

Se till att skriva något innan ni lämnar min blogg :) <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0