Tur att vi alla är olika!

Jag skrev igår att jag senaste tiden blivit arg över saker o ting. Men just idag är jag mig själv till 100% så jävla less på vissa människor just nu.
Vi alla lever i Sverige, vi tycker olika. Hade varit jobbigt om alla tyckte likadant. Vi röstar på olika partier, hade varit knasigt om alla röstar likadant, då skulle inte alla partier behövt funnits. Vi ser olika ut hade varit tråkigt om alla såg likadana ut. 
Jag bryr mig inte egentligen vad folk röstar på, alla har som sagt sin rätt att rösta på de man själv vill ha i sitt liv men jag personligen vill inte ha rasister i mitt liv, dem finns ingen plats för dem. Spelar ingen roll om våra egenskaper passar ihop men rasisiter vill jag inte ha. Rasist är sånt stort ord så det passar inte för mig. Sen får alla tycka vad dem vill om det. SD kanske har andra bra punkter men jag håller inte med men ni kanske gör det. Men deras största punkter är rasismen. Röstar man på dem så lär man ju tycka om deras punkter, annars är det ingen ide att rösta ju, eller har jag fel? 
Och man röstar på ett parti för man tycker om deras punkter för man vill ha ändring i sitt liv men att rösta på SD så blir det stora ändringar i landet. Dem vill ha ett läger för alla invadrare som kommer till sverige, det ska tas Dnat, det ska sparas i en dator. Där ska dem sitta inlåsta i tills deras papper blir godkännande. Under ett år kan dem bli hotade att bli utvisade. Hur normalt är det? Hur får det Sverige att se utåt på? För mig är det ett stort rasistisk punkt. Och inte okej alls. 
Jag kan hålla med om att Sverige inte borde ta in så många fler då vi knappt kan ta hand om dem vi har. Tycker även att gör du ett misstag blir du utvisad, det borde alla partier ta in. Men SD punkter är sjuka. Det är tragiskt att det ska behöva va så 2014. Och det jag inte förstår är hur människor tänker. Tänk om det var ni som kom till ett land och det var sådär. Man skulle aldrig känna sig välkommen.
Min mammas man kom hit, han fick inge bidrag alls utan han fick välja att plugga men inte få pengar eller jobba och få pengar. Hade SD lett sverige då så var han tvungen att lära sig språket först och vist jag förstår att dem borde lära oss vårt språk men då ska dem ju även få bidrag i så fall. Men mammas man valde att jobba och tjäna pengar och kunna leva först och jag tycker det var ett bra val för då visade han att han ville klara sig själv.. 
 
Pratade med en bardomsvän igår om en sak. 
Hitler var en "bra man" han fick folks röster, alla älskade honom för hans punkter var så otroligt bra. Även Judar röstade på honom för han visade en "bra sida utåt". Han vann valet, han fick makten och han använde verkligen makten på ett annorlunda sätt.. 
 
SD lurar i folk massa saker, att dem är ett bra parti. Även där så röstar invadrare på dem( som judarna gjorde) för dem trodde att det skulle leda till något bra för dem. 
Hur ska vi veta vad SD och svenska partiet gör med deras makt? Dem trycker i saker i folks huvud men dem döljer det riktiga dem har. Vi i Sverige och i världen är rädda för ett tredje världskrig för ingen vill ha andra världskriget tillbaka för alla hatade den tiden och den var omänsklig men då kanske alla borde ta en titt och tänka en gång extra för tror att vinner SD eller svenska partiet så tror jag att det kan leda till ett tredje världskrig och vet att många fler tror på det. 

Ni kanske tänker att så kan man inte tänka. Men har läst så mycket på aftonbladet och andra sidor att vi inte får glömma hitler tiden men det är precis det folket börjar göra om dem inte ändrar sina åsikter snart. 

Vist man kanske inte ska dra alla över en kant bara för folk röstar på SD. Men om jag har vänner som störs på mina statusar så kan man gärna skriva till mig lungt, privat. Haft många diskutioner med folk och vissa har hoppat på en med världens utskällning och såna behöver jag inte prata med igen men även folk som skrivit till mig med deras åsikter, jag med mina sen har det varit okej sen. Inge mer med det. Har jag även vänner som röstar på SD så får dem gärna förklara för mig varför? för självklart så tror jag att folk som röstar på SD är rasister då deras största punkter är rasistiska. 

En klok vän sa det att vissa tycker att dem är rasisiter och vissa inte då vi alla har olika åsikter och ja det har vi som tur är. Men jag har ingen plats för folk som vill ha ett vitt land och utan utlänningar. Men det är mitt val ingen annans. Man blir mörkrädd hur det kan få vara såhär detta årtal, vi alla borde lärt oss en läxa ifrån historien. 

Jag skriver en status på facebook för jag tycker det, folk inleder en diskution och jag svarar såklart för att få min åsikt sagt. Men när man börjar inse att det spårar så kanske det är läge att sluta. När alla som vill har fått sagt sitt så kommer diskutionen ändå inte leda någonvart, ingen ide att lägga mer energi på något som bara kommer bli värre. Varken jag eller någon annan kommer ändra sin åsikt för någon tycker det och då är det väl det bästa att säga bara skit samma, slut diskuterat vi alla tycker olika sen är man vänner igen..

Har sagt att folk som är rasisiter ska ta bort mig som vän och det står jag för. Men när folk skriver till en att man ljuger och skriver för mycket om ett ämne så tycker jag personligen att man är ganska patetisk. Skyllnad om denna person nu var rasisit och tyckte annorlunda tog bort mig av den anledningen. Men att man tar bort något för man inte gillar ämnet så kan man ju faktiskt bara bländra förbi, ta bort så man inte ser saker. Men att man sen sitter o anklagas för att ljuga så kommer vi tillbaka till det jag sa: vissa tycker att dem är rasisiter och vissa inte, punk.. 

Se till att skriva något innan ni lämnar min blogg :) <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0