Jobbig vecka!

Hej alla läsare där ute :) 
 
Förlåt att jag inte skrivit på över en vecka men har legat inne på sjukhuset sen förra tisdagen och kom hem sent igår kväll. Har inte haft med mig någon dator så inte kunnat skrivit och mobilen är bara krångligt. Plus att jag haft otroliga smärtor så har inte orkat skrivit heller. Har knappt svarat till mina vänner som skrivit och de har sina förklaringar att jag varit trött och haft ont. 
 
Haft en jobbig vecka men för första gången någonsin så har jag fått otroligt bra hjälp. Testat ungefär 5-6st olika mediciner och första medicinen fick jag utlslag på hela kroppen även i ögonen(super jobbigt då jag inte får klia i men hade inget annat val så mina fransar är som ett spindelnät :( ) Ena akut medicinen visade det sig att jag inte heller tålde så blev svimfärdig, såg ingenting, mådde illa och fick världens kramper i gallan så var bara att få andra små mediciner för att få stopp på de hela. Så denna vecka har jag märkt vad mediciner gör med resten av kroppen, känns som dem fräser sönder magen, jätte obehagligt :( 
 
Så dem har bytt en massa sen äntligen hittade dem en som verkar fungera på mig och som jag fick använda hemma oxå. Så nu äntligen har jag fått kontroll på smärtan, önskade bara att de fanns någon troll medicin där den tog bort all smärta att jag kom därifrån smärtfri men det kommer aldrig hända tyvärr. Fick höra att jag kommer få bakslag några gånger per år, få åka in och få hjälp sen komma på fötterna igen. men hur många gånger ska jag kunna byta medicin, inte direkt att de finns 40.000 olika mediciner då jag är allergisk mot typ hälften. 
Sen när jag kommer till apoteket så får jag höra att den medicinen som jag fick oftas inte ges ut till unga tjejer så då såg hon att jag hade testat det mesta och det var inte så kul att höra heller direkt efter jag varit ledsen men bara bita i de sura äpplet och va glad ändå!
 
Sedan fick jag en annan medicin som var behövlig men fick såna hemska biverkningar samma dag så jag kunde inte stå ut, stod ut i 2 dagar men allt blev sämre och har nog aldrig mått så dåligt i mitt liv förut så fick lov att sluta. I hopp om att få en annan medicin, men den läkaren jobbade inte den dagen och 3 läkare satt o sa att dem kan hjälpa mig men dem vill inte. Och bara få höra dem orden gjorde så ont i mitt hjärta och bröt totalt ihop och kände att jag inte orkade kämpa längre. Men min favorit sköterska satt där och Mikaela fanns där och tröstade mig och av någon anledning så fick jag tillbaka lite hopp. Även så kom Joanna och gav mig styrka! Och tänkte nej jag ska kämpa jag ska hitta en läkare som vill hjälpa mig och jag tänker inte ge mig alls! 
 
Jag tackar alla fina vänner och min underbara familj som funnits och stöttat mig under min svåra tid. Gett mig kramar, skickat kramar och gett mig styrka genom att bara funnits där och vare sig jag orkar svarat eller inte så har ni gjort mig starkare och orkar kämpat. Så tack så mycket, jag älskar er alla <3 
 
Blev lite långt inlägg men skulle kunna sitta o skriva hela kvällen om precis allt speciellt det som hänt denna vecka men är ganska utmattad så de får bli stopp för denna kväll! ;)

Se till att skriva något innan ni lämnar min blogg :) <3
Postat av: Emelie

❤️

2014-03-11 @ 22:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0