Fibromyalgi - idiotisk sjukdom

Rubriken säger allt vad detta inlägg ska handla om..
 
Denna sjukdom trodde en läkare för ungefär 6-10 år sen att jag skulle få när jag var äldre då jag hade vissa symptomer. Kände mig redan då stel i muskler, hade ont i knänan väldigt länge. Men sedan var det inte så mycket med det. När jag blev sjuk 2012 med min endometrios så föll min kropp i bitar och var nog mottaglig mot allt. Redan då började jag känna att jag hade ont i större delar av kroppen, men läkaren trodde inte på mig. Sedan började jag jobba på Oriola där arbetet var väldigt tungt och jag gick på någon energi som jag inte hade och gick in i väggen. Det var ungefär när det hände och efter det jobbet fick jag hundra gånger ondare. Då när jag kom till läkaren så gjorde dem massa tester o lyssnade på vad jag hade o säga. Så då visade det sig att jag hade jätte svårt fibromyalgi. Och det var ungefär som ett ännu slag mot mig. Jag viste innerst inne att jag hade fibromyalgi men nu fick jag det liksom på svart på vitt och det blir mer verkligt. 
 
Jag har inte haft så mycket "anfalls" dagar. Det jag menar med det är när hela kroppen ger upp, ingenting funkar. Man får inflammationer, du kan varken gå sitta stå ligga ner för allt gör ont. Du känner att varje muskel i kroppen känns som nålar och hugg. Fast jag inte får dessa dagar så ofta så känner jag av fibromyalgi varje dag, jag har ont varje dag men som det gäller alla sjukdommar vissa dagar är värre än andra och idag är det en sån dag då kroppen har lagt av. Oftas får jag ondare när det är kallare ute och sen valborg har det gått utför. Har ont från huvudet ner till tårna. Fötterna kramper, jag kan knappt ha datorn i knät för det gör ont, kyla funkar inte alls idag, kan inte ta på mig själv. Kan inte sitta för då strejkar höften som jag fått en svår inflammation i, kan inte gå då strejkar höft o rygg, sitter jag ned så strejkar rumpa,rygg,axlar, bena, fötter, tårna. Sitta vid datan så strejkar armarna, sitta o glo på tv gör ont i huvudet, för jag är känslig mot ljus och ljud, ligga ned är väl det enda som är skönast av allt detta så länge jag hittar en sida som inte gör för ont. 
 
Så då jag inte haft denna sjukdom så länge och inte riktigt velat läst så mycket om den då jag inte vill acceptera att jag har det. Så vet jag inte riktigt vad jag ska göra för att må lite bättre, vet egentligen ingenting än att åka till värmen men det är inget alternativ just nu. Folk som har samma sjukdom säger att man ska vila, helst flera dagar. Men mitt huvud hänger inte riktigt med där, kan inte ligga hemma i flera dagar o bara vila hur mycket kroppen än behöver det och jag kan sova hur mycket som helst hela tiden vart som helst så kryper det i kroppen o huvudet att jag inte gör något. Blir liksom rastlös direkt och får smått panik om jag inte hittar på saker. Så just nu går jag på någon energi som egentligen inte finns så tror idag att den energi försvann och därför kroppen föll, så jag hoppas att energin kommer tillbaka imorgon så jag kan få träffa mina brudar som jag saknar så mycket! <3
 
I nästa inlägg kommer jag skriva lite om vad just Fibromyalgi är för något :)
 
 
 

 

Se till att skriva något innan ni lämnar min blogg :) <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0