Sorligt Sverige !


Åh vad jag är sur idag, först att moderaterna vann och att Sd kom in i riksdan. allstå hur tänker ni svenska folket egentligen ? Det är ju skämmigt. Inte visste jag att det fanns så många rasister här i sverige. Jag vet att alla får ha sina egna åsikt. Skulle jag vara en muslim eller invandrare i sverige just nu, så skulle jag inte känna mig välkommen, skulle kännas som jag var tvungen att packa mina väskor och flytta härifrån. Folk som är uppväxta här, folk som vänner, skola, jobb och allt. Ska dem behöva flytta härifrån bara för vissa av svenska folket har röstat på Sd, allstå ååh blir så jävla sur. Det är inte rättvist! Om ni nu ska utvisa folk så kan ni väl ta dem som är kriminella, som bara förstör. Men idag när ni sa att ni ville utvisa muslimer som är kriminella eller inte har jobb. Vissa vill jobba och verkligen försöker men inte får något. Dem som verkligen försöker, ska dem behöva bli utvisade för det? 

Allstå jag vet att sd inte riktigt får besätmma än, men ändå. Tänk om! Jag har många utlänska kompisar, och jag vill inte förlora dem. ja jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, så känns som jag skriver samma sak hela tiden. Men jag blir bara så arg, och skäms över dem som har röstat.

Sen om vi ska komma till moderaterna. Enda ni bryr er om är dem rika men hur är det med dem som är arbetslösa eller är sjukskriva då ? Dem som inte har så mycket pengar då ? Ska dem bli särbehandlade bara för det. Helt sjukt. Hade inte Sd kommit in hade Social demokraterna vunnit, och ja det hade jag verkligen hoppats på. Så mycket bättre än jävla moderaterna. Socialerna bryr sig om alla och dem särbehandlar inte.. Moderaterna vill ha elitklasser - dem som är bättre ska hamna i elit och dem andra i vanlig klass. Men dem som redan har svårigheter i skolan då, ska dem behöva känna sig ännu dåligare bara för ni vill skaffa elitklasser, det räcker redan att vissa känner sig dåligare än vissa andra. Ska ni förstöra deras skolgång  ?

Förlåt nu, men jag hoppas verkligen ni som röstat på dem blir riktigt sjuka och inte har pengar så ska ni få se hur dem särbehandlar er. Då kommer ni märka vilket misstag ni gjorde ! 

Dem  med arbetshandikapp kommer att få än mindre i plånboken. Vissa blir tvugna att jobba fast dem är riktigt sjuka och verkligen inte kan jobba.

Men ja alla får ha sina egna åsikter och rösta på vad dem själva vill. Men säger bara vad jag tycker och tänker. Det här är mina ÅSIKTER!

Hoppas bara att inte miljö partiet vill jobba med moteraterna eller att dem tar in sd. Vem vet då kanske det blir omval ? Och det hoppas jag verkligen på... För vill inte leva 4 år till i rent helvete !





Så nu har jag skrivit ur mig lite, ganska skönt ! Kan finnas stavfel men jag har mina själ!


Se till att skriva något innan ni lämnar min blogg :) <3
Postat av: elin

bra sagt! känner exakt som du <3

2010-09-22 @ 22:12:33
URL: http://el1ntherese.blogg.se/
Postat av: Anonym

kul att höra vad folk tycker o tänker om vallet. alla får ha sin egna åsikt, de är ett fritt land o du har rätt att skriva vad du vill :) sverige har sagt sitt, helst skulle ja vilja att sossarna vann men nu står vi här o det e bara att acceptera... men snälla säg inte att du hatar moderaterna, j*vla moderaterna när du älskar socialdemokraterna, för dom har samma åsikter om många saker så de e orättvist att du säger sådär. endel saker kanske du inte tycker e bra som moderaterna gör men ja tror inte att du älskar alla socialdemokraters åsikter heller. du verkar inte särskilt påläst när de gäller varken socialdemokratrena eller modreatena.. de där om skolan e en stor överdrift. moderaterna vill införa betyg o tester i mellanstadiet för att se vilka som behövr hjälp/har problem/dyslexi osv just för att KUNNA HJÄLPA dom som behöver, inte för att göra det jobbigare för dom. tänk dom som går och inte får nån hjälp under hela grundskolan o det går åt helvet för den, om man upptäckt tidigt att den behövde extra stöd lr kanske en dator för att kunna läsa så skulle dens betyg kanske ligga på vg-mvg istället för ig-g. de handlar inte om hur smart man e utan vilka metoder som passar individen för att kunna utevklas. ja e själv socialdemokrat som du men ja säger inte att moderaterna e dumma i huvet för det, för det e dom inte. det e min åsikt, hoppas du accepterar den. ja accepterar din. ja tycker bara att ska man utrycka sig starkt och hatfullt ska man vara påläst o veta vad man pratar om. hoppas du förtår vad ja menar o att du inte tar illa upp, hare bra kram :)

2010-09-25 @ 21:06:15
Postat av: Linda Eriksson

Allstå jag älskar inte moderaterna, jag ogillar dem riktigt mycket. Och därför skriver jag att jag hatar dem, för tycker att dem senaste 4 åren inte har varit bra. Vist jag är inte riktigt insatt i politk så vet inte alla punkter i alla partierna. Men vet iaf att jag inte gillar moderaternas punkter som jag nu vet om.. Det med skolan menar jag bara hur jag själv skulle känna jag skulle känna mig mer värdelösare om dem fixade elitklasser.Vist dem kanske vill hjälpa och om de är så är det jätte bra. Men kan tänka mig hur vissa kanske kommer känna sig. Och jag vet hur det är att behöva hjälp i grundskolan men inte fått det.

Nej men jag tycker att moderaterna är dum i huvudet och det står jag för! Och som sagt det är min blogg så vill jag skriva det så gör jag det!

Klart jag accepterar din åsikt, gillar folk som säger vad dem tycker och tänker. Det jag skrivit om har jag läst att moderaterna vill införa, sen vet jag ju bara hur vi har levt i 4 år nu, och som sagt jag tycker illa om dem och jag är inte tyst om det helt enkelt. Alla är vi olika och utrycker oss på olika sätt. Och det här är mitt sätt!



Men gillar att du ville dela med dig av dina åsikter:)



Hade bra du med :)

2010-09-25 @ 21:37:33
URL: http://lindaeriiksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0