Dag "5" Vad är kärlek..

Ordet kärlek är så mycket och så starkt. Det kan vara kärlek till en speciell person, kärlek inom familjen, till kläder, intressen och så mycket mer. Kärlek behöver inte bara vara inom förhållanden, jag har stor kärlek till min familj/vänner, till dans och specielt stor kärlek till kläder o skor..
Så kärlek är det viktigaste som finns för mig, utan kärlek så skulle det vara alldeles tomt. Kärlek fyller upp min vardag.

Svårt att förklara kärlek, när man upplever kärlek så vet man vad det är. Men när man känner kärlek så vet man är lycklig och det ger menningen till livet. Till att vilja leva. När man hittar äkta kärlek så säger man alltid att man inte kan leva utan den personen, men klart man kan det. Man har fortfarande kärlek ifrån sina vänner o familj. Men jag känner att jag kan leva utan den personen men jag vill inte leva utan den personen. De är två olika saker. De ska vara någon man vill vakna upp brevid varje morgon, man ska kunna känna sig speciell.. När man är med den personen så ska man kunna vara sig själv, man ska kunna göra absolut ingenting men ändå trivas och ha det mysigt. Man ska känna att man inte behöver anstränga sig utan att bara vara och bli accpeterad ändå. Svårt att skriva vad jag menar med allt.
Man ska kunna vara ifrån varandra i flera dagar och endå veta att den personen finns där och är trogen, man ska kunna lita på varandra. Han/hon ska kunna resa till andra sidan jorden och du ska fortfarande veta att det är bara dig han vill ha och kommer inte äns titta/röra någon annan tjej/kille.

Som sagt när man upplever kärlek så vet man !

Men kärlek är inte alltid lätt.. Det kan vara väldigt förrvirande, smärtsamt.. Kärlek ska inte vara lätt alltid, man ska behöva kämpa lite också för det man vill ha. Men ibland är det för svårt, man blir sårad eller så sårar man någon annan. Och det är det värsta som finns, man försöker alltid göra det rätta men vad man än gör så kan det bli fel och någon som blir sårad, fast man inte menar det..

Så mycket man kan skriva vad är kärlek, men skulle inte bli ett inlägg då utan en uppsats. Så det får räcka där.
Alla vi har olika uppfattningar om vad kärlek är, men tror vi alla vill vara lyckliga och aldrig menat med att såra någon !




Se till att skriva något innan ni lämnar min blogg :) <3
Postat av: elin

förstår vad du menar gumman, och det största misstaget man kan göra när det kommer till kärlek och förhållanden är att tvivla på tilliten. och ja som du sa, man klarar sig alltid så länge man har sin familj och vänner. och du har alltid mig så du behöver aldrig vara orolig hjärtat :) puss på dig!

2011-01-31 @ 22:55:40
URL: http://el1ntherese.blogg.se/
Postat av: Linda Eriksson

Ah verkligen, eller att börja bråka för det lilla minsta. De är då det drar ut på förhållandet o man tröttnar.. Man verkar aldrig lära sig..

Hiih så bra då, vännerna är viktigaste och du behöver inte heller oroa dig. För jag går ingenstans <3

2011-01-31 @ 22:57:19
URL: http://lindaeriiksson.blogg.se/
Postat av: kunge

2011-02-02 @ 19:25:40
Postat av: Kungen / Niklas ;P

jag gillar ditt inlägg gumman ;) :D

2011-02-02 @ 19:26:49
Postat av: Linda Eriksson

Hihi okej,så bra då :) Var lite svårt att försöka förklara hur man menade

2011-02-02 @ 20:19:07
URL: http://lindaeriiksson.blogg.se/
Postat av: Kungen / Niklas

haha men jag förstog hur du mena :)

2011-02-03 @ 19:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0